Od dawna wiadomo, że pierwsze wrażenie decyduje o tym jak zostaniemy odebrani przez naszego potencjalnego rozmówcę, przyszłego kontrahenta lub partnera. Te kilka sekund to czas, w którym podświadomie przekazujemy kim jesteśmy, jakie mamy upodobania, a nawet jaki zawód wykonujemy. Jak to możliwe?

Nasz wizerunek to nie tylko ubiór, ale również uczesanie, makijaż, dodatki, a w tym okulary. To właśnie drobiazgi najczęściej zwracają uwagę otoczenia i wyróżniają nas z tłumu. Komunikacja interpersonalna, a w tym komunikacja niewerbalna to właśnie styl, w jakim nosimy się na co dzień. Dzięki umiejętności dopasowania ubioru do określonej sytuacji, w jakiej się znajdujemy oraz wyrażania siebie poprzez kształty, materiały i kolory możemy całkowicie zmienić sposób, w jaki jesteśmy odbierani. Niestety, brak wiedzy na ten temat może mieć również odwrotny efekt, dlatego warto wiedzieć jak wyrazić naszą osobowość.

Zerówki w oprawki

O tym jak istotną „biżuterią” są oprawki okularów świadczy fakt, iż niezwykle popularne stało się kupowanie tzw. zerówek, czyli okularów, których celem nie jest korekcja wzroku. Szczególnie zalecane przez okulistów są zerówki z powłoką antyrefleksyjną, eliminującą odblaski męczące oko. Oprócz zalety jaką jest ochrona oczu przed działaniem promieniowania z ekranu komputera, ten typ okularów znakomicie nadaje się do jazdy samochodem. Do tego podkreślają urodę i od zawsze są oznaką mądrości i rozwagi. Popularne kształty oprawek to: muchy, pilotki, kocie, owalne oraz prostokątne. Dziś triumfy święcą te ostatnie, najlepiej pogrubione i czarne. Osoby wybierające styl „hipsterski” to świadomi panujących trendów z reguły młodzi ludzie. Tego typu oprawki, np. Tommy Fashion TF 5013 to wyraz silnego charakteru, zdecydowanego stylu i indywidualnej osobowości. Efekt wzmniacają różne połączenia kolorystyczne, np. czerni i błękitu jak w przypadku Tommy Fashion B795. Muchy i pilotki zarezerwowały sobie gwiazdy. Nic więc dziwnego, że są tak popularne również wśród zwykłych śmiertelników. Osoba, wybierająca muchy (np. Versace VE2111) lub pilotki (AVIATOR 3025) to zdecydowanie dusza artystyczna, lubiąca nieregularny tryb życia, swobodnie podchodząca do codziennych spraw. Oprawki kocie (Versace VE3175) charakteryzują osoby bardzo inteligentne, pogodne i ciekawe świata. Nadają twarzy delikatności, a jednocześnie są bardzo zalotne. Częstym wyborem wśród mężczyzn są również okulary bez oprawek lub te z jedynie delikatnym obrysem, ale szerokimi zausznikami (Ray Ban RB8412). Ten typ wybierają osoby z reguły nie przywiązujące uwagi do wyróżniających się kształtów, skupione na pracy i lubiące wysoką jakość produktów, jakimi się otaczają.

versace

Pokaż mi swoje oprawki, a powiem Ci kim jesteś

Każdy nasz wybór powinien być świadomy i wyrażać to, co sobą reprezentujemy. „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” mówi słynne przysłowie. Kształt, kolorystyka, materiał, a nawet szerokość zauszników okularów potrafią wpłynąć znacząco na nasz wizerunek i powiedzieć światu jacy jesteśmy. To może pomóc nam w znalezieniu pracy, poprawić relacje z przyjaciółmi, czy zwrócić uwagę potencjalnego partnera życiowego. Grunt, że odpowiedni wybór dodaje pewności siebie, poprawia nastrój i dodaje animuszu nawet na co dzień nieśmiałej osobie.