Nie od dziś wiadomo, że słynne pilotki to nie odkrycie minionej dekady. To ponadczasowy design trudny do podrobienia. Ray Ban Aviator jest marką, która podbiła serca wielbicieli klasyki również w tym roku.

Tom Cruise, Lenny Kravitz, Michael Jackson, Elle McPherson, Julia Roberts, Eva Mendes, czy Jude Law to tylko niektóre z gwiazd, noszących na swych nosach właśnie Aviatory. Co sprawiło, że to właśnie ten kształt soczewki i ten styl oprawek zyskały tak ogromne uznanie?

Zaczęło się dość niewinne. Generał US Air Force, Douglas MacArthur nawiązał w 1929 r. współpracę z niewielką firmą produkującą okulary. Piloci narzekali na oślepiający ich w czasie lotu blask promieni słonecznych, co w konsekwencji powodowało bóle głowy. W ten sposób narodziły się Aviatory – z zielonymi mieneralnymi soczewkami anti – glare oraz plastikowymi zausznikami. Zarząd firmy postanowil ochrzcić markę nazwą Ray Ban (Ray – promień, Ban – zakaz). Niebawem miały wyjść poza garnizon i wkraść się nie tylko do wytwórni filmowych, ale również studiów nagrań artystów wszech czasów. Pierwsze tego typu okulary można było kupić w 1937 r., ale już z metalowymi oprawkami.

Na szczycie

Szczytem popularności Aviatorów były lata ’60 i ’80, kiedy to stały się nieodłącznym akcesorium planów filmowych. Trudno wyobrazić sobie Toma Cruise’a ścigającego się z odrzutowcami na płycie lotniska (kultowa scena z Top Gun) w okularach innych niż właśnie te. Michael Jackson nosił je podczas rozdania nagród Grammy, spotkania z Ronaldem Reaganem, a także podczas zapowiedzi ostatniej trasy koncertowej. Charakterystyczny kształt łzy, wygoda noszenia, lekkość oraz wysoka jakość wykonania sprawiły, że Aviatory to bohaterowie drugiego planu w produkcjach takich jak: Top Gun, Avatar, czy Ciekawy przypadek Benjamina Buttona.

Lato 2014

Dzięki tak fachowej popularyzacji marki oraz wysokiej jakości wykonania, Aviator to dziś ikona kultury masowej i must-have współczesnych konsumentów, podążających za modą. W internecie odnaleźć można miliony stylizacji z użyciem tychże okularów. Na początku roku 2014 firma, która przejęła markę, wypuściła na rynek unikatową wersję Aviatorów, a mianowicie: Gold, co od razu sugeruje z jakiego materiału zostały wykonane. Na polskie półki w punktach sprzedaży trafiły na początku roku w ilości sztuk: 3. Nie musimy jednak czuć się pomijani, ponieważ na świecie łączna ilość wyprodukowanych par to 1200.